Utveckling av turistföretag i Glasriket .

4 Mar

Utveckling av turistföretag i Glasriket .
Turistföretagen i Glasriket ska få hjälp att utvecklas för att hänga med i tiden. Under våren arrangeras en miniutbildning inklusive studieresa.

– Mer och mer marknadsföring sker via Internet. 

Då är det viktigt för turistföretagen att vara säljbara via de kanaler som finns där, exempelvis den nya webbsidan glasriket.se, säger James Bonds Museums ägare Gunnar Schäfer, Nybro Kommun
Målet är att öka attraktionskraften i Glasriket och fördubbla antalet besökare från idag 1 miljon besökare till 2 miljoner.

Internet är som sagt den nya säljkanalen. Den enskilde turistföretagaren får på kursen bland annat hjälp att utveckla just den biten. Andra inslag är hur ett företag skulle kunna förändras för att möta marknaden, både ”gamla” målgrupper och nya.

Det är ca 40 olika företag i Glasriket från 4 olika kommuner som är med  i projektet tillsammans med Almi företagspartner AB, Nybro kommun 11 företag Lessebo kommun13 företag, Emmaboda  kommun 10 företag, Uppvidinge kommun 5 företag.

Jag kommer att på torsdag 6 mars visa och berätta hur vi kanbygga egna webbsidor till respektive turistföretag som en del av utbildningen. Där kommer jag att gå igenom steg för steg hur enkelt det är att göra en egen hemsida för deltagarna.

Ni är varmt välkomna på resan ut i världen.

Gunnar James Bond Schäfer
James Bond 007 Museum 

Emmabodavägen 20,
S-382 45 Nybro,
Sweden

Tel  0481-12960, 0734-477 007
Mail:   007museum@telia.com 
Web : www.007museum.com

 

http://www.007museum.com/TuristGlasriket.htm

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: