bond…james bond

7 Okt

bond…james bond

Ägaren till museet heter faktiskt Bond, James Bond (ja, eller mer exakt jag fick ett telefonsamtal från skatteverket om att det hade gått igenom.

I Nybro utanför Kalmar ligger världens enda permanenta 007-museum, Vi på Deckarhuset har ringt upp ägaren för att få lite mer information.

 

Hello it’s Mr Bond

”Hello it’s Mr Bond”, blir svaret när telefonsamtalet kopplas upp. Man skulle kunna tro att det var en gimmick men det är det inte. Ägaren till museet heter faktiskt Bond, James Bond (ja, eller mer exakt Gunnar Bond James Schäfer)

”Jag hade nästan glömt bort att jag hade ansökt om namnbytet när jag fick ett telefonsamtal från skatteverket om att det hade gått igenom.”, säger James Bond förtjust. ”Handläggaren som lät lite som en snorkig skolfröken var dock noga med att påpeka att om jag nu skulle ångra mig så var jag tvungen att ta kontakt med PRV (patent och registreringsverket) men det har jag inte gjort.”

James berättar att de flesta i hans bekantskapskrets har tagit till sig hans nya namn, ”men en hel del vänner kallar mig även Double O Seven!”

http://www.deckarhuset.se/bond-james-bond-007-museet/

Kommentera

