Bondexperten Gunnar Schäfer känd från 100 höjdare, bytt namn till James Bond

28 Sep

… Bondexperten Gunnar Schäfer känd från 100 höjdare, bytt namn till James Bond

Gunnar Schäfer ryktet säger att du bytt namn, stämmer det?

– Ja, jag har ansökt om att få lägga till James Bond till mitt namn. Jag trodde inte det skulle gå igenom men Skatteverket har godkänt det.

”Mitt namn är Nils Gunnar Bond James Schäfer”, alltså?

– Just det. Mitt hus på Spikgatan i Kalmar heter Golden Eye. Allt är en hyllning till Ian Fleming och hans romanfigur James Bond.

Det mesta cirklar kring James Bond. Till och med ditt mobilnummer slutar på 007. Vad fattas dig nu?

– Det finns väl en del prylar som jag fortfarande skulle vilja ha till mitt museum.

Just nu är du en av 100 höjdare i Kanal 5. Har du fått några reaktioner?

– Ja faktiskt. Jag har fått en del beundrarmejl och SMS. Det finns en del ensamstående mammor med barn som har hört av sig. Och det är kul.

Hur kom du med i programmet?

Det var en researcher på femman som ringde upp mig. Hon ställde lite frågor om museet. Sedan ringde de en fredag och sa att de skulle filma på måndagen. Det är snabba ryck i me-diebranschen.

Hur var filminspelningen?

– Jag var lite rädd att Filip Hammar och Fredrik Wikingsson skulle förlöjliga mig. Men de gör det småroligt och tar man det inte så allvarligt är det kul.

Vem vinner?

– Vi var och spelade in finalen som var som en Oscarsutdelning på Södra Teatern i Stockholm för två veckor sedan. Man blev nominerad i olika klasser. Jag vissade upp en James Bond-show som publiken uppskattade mycket.

Vem vann?

– Det får jag inte avslöja.

Agneta Adeen

Se programmet med Nils Gunnar Bond James Schäfer på Kanal 5.

http://www.ostran.se/NYHETER/Kalmar/nu_heter_han_james_bond

 

Kommentera

