James Bonds pappa Johannes låg 8 timmar i Öresunds isvatten. Tysk i Silverdalen flydde från kriget.

14 Jan

Tysk i Silverdalen flydde från kriget.
Låg 8 timmar i  Öresunds isvatten.
”Jag ville hellre dö i havet än i  Ryssland”
Jag ska ändå dö i Ryssland, en kula kommer att döda mig, jag kan likaväl dö i havet.
Så sa den 46-årige silverdalensskomakare Johannes Schäfer  till sig själv för 14-år sedan, steg ut i Öresunds vatten och drev från      krigets Danmark till friheten i Sverige.

Tysk i Silverdalen flydde från kriget.  Låg 8 timmar i  Öresunds isvatten.       ”Jag ville hellre dö i havet än i  Ryssland”       Jag ska ändå dö i Ryssland, en kula kommer att döda mig, jag kan      likaväl dö i havet.        Så sa den 46-årige silverdalensskomakare Johannes Schäfer  till      sig själv för 14-år sedan, steg ut i Öresunds vatten och drev från      krigets Danmark till friheten i Sverige.

Johannes Schäfer var tysk flottist under sex år.

tysk_silverdalen.jpg (4066411 bytes)

 

http://www.007museum.com/Min_pappa_Johannes.htm

Kommentera

